mandag den 3. maj 2010

Sygdom og havearbejde







Vi har haft sygdom i huset de sidste 14 dage! Først skoldkopper og nu influenza! Heldigvis har vi ikke alle været ramt på en gang! Værst er det gået ud over lille Alma Sophie.

Noget at det vi plejer at hygge os med når vi næsten er på højkant igen, men alligevel ikke er helt klar til at komme i børnehave/skole endnu, er at tegne og male. Her er et par malerier som pigerne tidligere har lavet efter inspiration af Britta Johanson i bogen Succesbilleder. Først er omridset af englene lavet og bagefter malet med Ecoline flydende akvarelfarver.


Heldigvis har vejret været sådan at man har kunnet være i haven indimellem. Det har været skønt og ligesom om man har fornyet kræfter når man kommer ind igen.
Anna har hjulpet mig med at klippe nogle buske ned og Amalie har hjulpet sin far med at kante græsplænen.













Storesøster Amalie synes det er synd for Anna at hun er syg, så hun har pakket en masse gaver ind til din syge søster. Hvor er hun bare sød:O)

5 kommentarer:

  1. Øv, hvor er det træls med al den sygdom - Jeg håber snart I alle er ovenpå igen!!!
    Dejligt med have-vejr og så er I heldige at have 2 dygtige hjælpere - stoltheden lyser ud af Anna, hun nyder da vist at arbejde med den store grensaks :)
    Knus Tina

    SvarSlet
  2. Ja, hun fik lov til at hjælpe med den store saks når jeg var i nærheden. Den er lidt en succesoplevelse, da børn faktisk kan klippe temmelig tykke grene over med den!
    Er bange for at der går et par dage endnu inden vi er friske, der er lige blevet ringet fra fritteren om at Amalie havde ondt i maven. Nu ligger hun i den store sækkestol med 38,7:O(

    SvarSlet
  3. Sikke noget smukke billeder og piger du har Camilla :)

    SvarSlet
  4. Wauw!
    Er det dine piger, der har lave de billeder?
    De er skønne.
    Og fik også lige øje på din sækkepude.
    Den er da for lækker.
    Sådan tror jeg også, jeg vil overveje at give mig i lag med.
    Tak for super inspiration og ha' en dejlig dag.
    Kh
    Kristine

    SvarSlet
  5. Tina - ja jeg er også helt vild med billederne - det er efter en simpel teknik af Britta Johanson. Så kan alle male. Har lavet nogen i samme stil i den børnehave hvor jeg var op til jul. Her var det alle fra 3-6 år som lavede dem!

    Kristine - Ja det er mine pige som har lavet dem. Kender man lige teknikken om har man de rigtige materialer, så er de faktisk altid en succes:O)

    SvarSlet